torsdag, 12. november 2009
Web 2.0 et sammendrag av mine erfaringer - Del 4
10. Facebook:
Etter en grundig vurdering har jeg valgt å ikke registrere meg som bruker i Facebook. Jeg har blitt kjent med siden for en god stund siden og ble invitert til å bli "venn" og dele på en "diskusjonsforum", men jeg trives ikke med slik form av framstillingen som grunner seg i en viss forsiktighet hva man alt publisere om seg selv eller andre.
Jeg har opplevd at barna til kollegaene mine lagde bilder fra sine foreldrene ut på nettet bl.a. Facebook, uten at foreldrene visste om det. Allikevel om det finnes rettigheter (f.eks. se Datatilsynet, CC), ser jeg at folk er veldig åpen å gi ut informasjon også om andre uten å ha spurt!
Jeg har hørt fra folk som trengte å ble kjent fordi de ville selge noe, finne klienter eller annet, hadde fått positiv resultat via Facebook.

11. Twitter:
Twitter virker på meg mer laget til ungdommer, men jeg har ikke bruk for det.
Microblogging fra NRK Beta kan være interessant hvis man har behov for å være 120 % aktuell.
Jeg har lest de 11 gode Twitter-tips, og det er sikkert godt å vite om twitter...

12. Skype:
Vi har laget oss for lenge siden en Skype tilgang, men jeg bruker mest mobilen.

... comment